Subhanallah Walhamdulillah Walailahaillallah Allahuakbar

The Blog Since-07/12/2010

Daisypath Anniversary tickers

20.8.11

Bodek yang Menjadiiii

Apabila Si Gadis Anti- Shopping Shops!!!!!

Bersyukurlah jika wanita yang korang kenali itu shopaholic. Sudah semestinya dia akan mudah membuat pilihan tetapi kuantiti yang dibeli adalah banyak!!!

Non-shopaholic atau anti shopping adalah Muni. Muni adalah anti shopping (ayat tu macam nakkk..).Dan Muni tidak suka bergantung pada kuantiti tetapi pada kualiti. Buktinya, kakak Muni mengalami mimpi ngeri meneman Muni membeli belah pakaian untuk hari raya!. Selepas 3 jam berputar dalam kawasan membeli belah tu, Muni tidak berkenan pada mana-mana baju pon. Semua fesyen sama je!! Muni tak suka raya nanti tergolong dalam golongan 'copycat'.

Setelah pening meneman Muni round, kakak pujuk jugak suruh Muni beli baju coz pasni boleh jadi gila nak round Terengganu apabila ramai yang pulang beraya ( lebih teruk daripada K.L yo'al).

"Beli je yang harga berapa pon, aku sanggup bayar!"(Kakak Muni)

Sudah kau dapat lampu hijau, apa yang harus ditunggu lagi!!!!!!!

Muni cuba menguji kakak Muni dengan cuba menyarungkan beberapa helai baju (walaupun tak berkenan langsung sebab Muni tak suka kain licin dan jarang tetapi majoriti baju macam tu!!!) yang berharga GULP jgk la...haha. Waa...dia sanggup bayar!!walaupun muka cam orang nak nangis..bahaha. Tapi Muni tak ambil pon baju yang Muni cuba tu.

Dalam pikiran, nak GCB je sebab masa berbuka tadi, Muni tak makan nasi. Balik nanti harus drive thru jugak!!!

Selepas melihat kakak Muni yang dah masam muka, Muni pon bersungguh-sungguh sikit (bagi muka). Hanya selepas sejam, Muni jumpa baju yang Muni berkenan lah sikit2.. Bijak sungguh pemilik kedai tu. Dia tak letak price tag. Selepas dicuba dan berpuas hati, barula dia teragak-agak beritahu harga yang agak membulatkan mata Muni dan kakak dan korang sekali.  Baju sepasang je?? Pasni nak bodek Mak dan kakak yang lain pulak..bahaha

Muni tersenyum puas selepas mendapat apa yang Muni mahu. Baju dan tudung malatop pon dapat, GCB pon dapat penat pon dapat!!!


p/s: Muni sangat sukakan baju kain cotton. Rimas sangat dengan kain yang banyak manik, jarang dan licin.

4 comments:

mohdhazlan Dreadlock said...

kuat ngat bodek ye ..hehe

Mr.Superman said...

haha..kaki bodek.muni,mn bju tu?show off la. ;)

AMRI OTHMAN said...

HAHAHA!
buat selalu best gak tuh!

♥ aiNa yaZiD ♥ said...

yeah~! kain cotton memang best..(^__^). bodek tu tak tahan..baju dapat, perut pun kenyang. =)