Subhanallah Walhamdulillah Walailahaillallah Allahuakbar

The Blog Since-07/12/2010

Daisypath Anniversary tickers

15.3.11

BesT SanGat ke JaDi Orang Ke-Tiga atau SkanDaL?


ORANG KETIGA
Well, agaknya kenapalah aku buat entry ni pada pagi yang dingin ini. Kebetulan pagi tadi topik yang dibincangkan oleh  HOTFM adalah orang ketiga.
SALAHKAH MENJADI ORANG KETIGA?
MACAM MANA PULAK KALAU KORANG TAK TAHU KORANGLAH ORANG KETIGA ITU?

Orang ketiga pernah hadir dalam hidup aku tetapi aku tak kisah kerana jantan itu memang keparat. Jantan itu menyintai aku (katanya!!watever) dalam masa yang sama menghabiskan masa dengan orang ketiga tanpa pengetahuanku!!  Aku pun tak tahu kalau perempuan tu sedar...Wahaha.. Dan sekarang aku lihat dia dah tukar perempuan lain. Harap korang berbahagia dan jaangan main kayu tiga lagi.
Dan aku pernah menjadi orang ketiga pada orang lain tanpa diduga/tanpa pengetahuanku. Memang patut pon aku terkena sebab aku ni nakal sangat (ada kisah di sebaliknya yang agak rumit dan privasi..agaga). Dan awek dia itu menjadikan aku musuhnya sampai sekarang. Sesungguhnya aku tidak bermaksud kerana pakwe engkau itu sangat keparat sebab merahsiakan statusnya.Kalau dia boleh buat macam ni kat kau sebelum kawen, lepas kawen macam mane pulak? Lu pikir la sendiri.


SKANDAL
Skandal!! Wahaha.. Ramai kawan aku ada skandal. Skandal ini amat jahat pada pendirianku. Mana taknye, aku melihat sendiri apa yang dibuat oleh kawan-kawan aku. Siap boleh bercuti bersama dan  berpegangan tangan dengan pakwe@makwe orang tanpa rasa bersalah!!!Tetapi aku tak sanggup nak buat ini pada pakwe aku. Aku tak sanggup nak kecewakan hati dia. 

PENGALAMAN MENDEWASAKAN AKU
Pengalaman melihat apa yang berlaku di sisiku dan apa yang aku lalui betul-betul mengajarku menghargai insan yang berada disisiku.Aku amat menghargai kehadiran si dia di sisiku. Aku berjanji pada diri sendiri tidak akan menduakan dia. Hanya jodoh dan takdir yang menentukan segalanya.
Kalau pakwe aku nak buat kat aku macam ni, lantaklah. Ada hikmah di sebalik semuanya. Dan aku amat selesa menjadi orang yang tidak bersalah.  
Aku amat yakin dengan balasan Allah SWT . Dan kata omputeh, what goes around comes around!!!


4 comments:

SoLy SoLicious said...

eeeii.. ta suke org ke 3... huu

yua said...

kwn shayer kat ukm pon ramai mcm itu. WTF tul. bila bjauhan dgn pakwe, diorg main kayu tiga. mcm2 hal tol laa...

munira hashim said...

memang susah nk setia..lbih2 lg byk dugaan duduk kat u..huhu..cowok n ceweknye ganteng2!ekeke..tapi aku masih stia..ahakss

adeyba azmi said...

hmmm , org ketiga?? haha. sya brda di tmpat 2 skrg tnpa disedari.. tp org kata klw boleh 2 jgn la terlmpau setiaaa sgt lh (: sbb kiter pown bukan tawu spe jdoh kiter yg sbenarnya,,hihi. sya xder bangkang mana2 pihak.. just ckp jer.. jgn trasa lak k :)