Subhanallah Walhamdulillah Walailahaillallah Allahuakbar

The Blog Since-07/12/2010

Daisypath Anniversary tickers

28.2.11

SaBaR..mudah diungkap susah dibuat...


Hidup tak seindah mimpi. Entah mengapa entry aku 2 3 minggu ni takde soul. Aku macam dilanda kemurungan yang berganda. Apa masalah aku sebenarnya pun aku tak tahu. Ada ke orang yang mengalami depresi melampau mcm aku ni?
Sekarang, aku mula belajar untuk mentranslatekan perkataan CABARAN=MASALAH. Ya! Tiada lagi masalah dalam hidup aku kecuali cabaran.(aku amat berharap diriku sekuat kata-kata itu)

SABAR

Perkataan yang mudah diungkap tapi sukar dibuat. Aku kini menghadapi SINDROM MENYAMPAH TAHAP CIPAN terhadap orang yang hanya pandai cakap tetapi habuk pon tarak!! Kenapa aku cakap macam ni?Oleh kerana adanya orang2 yang mencipta kemarahanku. Dan kerana itu, izinkan aku merapu...

SEBIASA AKU

Bukan aku insan itu,
yang selalu meminta-minta,
mengharap sesuatu yang bukan milikku,
menggunakan mereka seperti dia,
mendamba hajat setinggi itu,
memandang yang lain serendahnya,
dan menyepak mereka seperti batu,
pandai bermain kata,
memutar belitkan fakta,
Ya,bukan aku insan itu...

Sebiasa aku,
Hanya buat apa yang perlu,
terkadang keliru..
dengan keperluan dan kehendakku,
selalu ditinggalkan saat dan waktu..
lambat tersedar semuanya sudah berlalu..
segan dan asyik tersipu malu,
kadang tak sedar tingkah lakuku,
dimarah hanya diam terpaku..
terkadang mengalir air mataku,
diri ini selemah itu...
sesunguhnya aku tak mampu..
tanpa insan lain disisiku..
kerana aku..
sebiasa itu.

@munitiara

No comments: