Subhanallah Walhamdulillah Walailahaillallah Allahuakbar

The Blog Since-07/12/2010

Daisypath Anniversary tickers

13.2.11

Cita-CiTa PeRCuTiaN ke DuBaI aTau BrUNei???

DUBAI



BRUNEI


Sebelum korang cakap banyak biar aku bagitahu sikit. Cita-cita aku adalah untuk membuka agensi pelancongan. YA,MEMBUKA AGENSI PELANCONGAN. Ironik? Tapi tak salah mencuba kan? Kita hanya merancang dan berusaha. Selebihnya kita serahkan kepada Yang Maha Esa.

Kenapa Dubai atau Brunei?


Dubai
Sebab di situlah tempat di mana orang-orang kaya berkumpul. Nak bodek pon senang law dah wat bisnes. Satu lagi, Amerika tak berani serang negara Islam kat situ sebab Pak Arab yang kaya-raya berkampung di situ. Di situlah pusat pelancongan masyarakat tersohor dengan Hotel Atlantis nye, dengan Burj Al-Arab nye, Dubai Mall nye.. Semua bertaraf Dunia kot. 

Brunei.
Sebab tak payah susah sangat nak belajar kebudayaan mereka. Macam dah serasi ngan orang Malaysia. Undang-undang Islam pon ketat. Orang Brunei lebih bertamadun dan kaya raya. Bukan pisau cukur tetapi aku harus ligat mencari peluang.Huhu. Dengan sumber bahan api yang berlebihan dan subsidi kerajaan, sungguh bahagia bagi mereka yang hidup berasaskan wang.

Mungkin cita-cita aku tidak realistik namun tiada siapa yang menyangka Bill Gates dapat mencipta Microsoft sebelum dia berjaya dan Tony Fernandes dapat melupuskan hutang Air Asia seterusnya menjadi orang paling berkuasa. Sedangkan Boon Siew Honda menjadi pengeluar enjin bermotor walaupun buta huruf, masakan tidak aku????

No comments: