Subhanallah Walhamdulillah Walailahaillallah Allahuakbar

The Blog Since-07/12/2010

Daisypath Anniversary tickers

5.1.11

Kecewa BerCINTA????

Bahagianya bila dilamun cinta, mencintai dan dicintai...





Namun, bila cinta didusta, dikhianati ataupun cinta tidak dibalas, adakah anda pernah fikir apa akibatnya kepada anda. Adakah anda mampu melawannya?


dan tidak mustahil akan...



Mungkin ini bahan lawak bagi anda namun jangan tak sangka kalau anda boleh jadi seperti lelaki ini malahan lebih teruk....




LONDON: Lelaki paling gemuk di dunia, Paul Mason memberitahu kekecewaan ditinggalkan kekasih mendorong nafsu makannya menjadi-jadi hinggakan berat badannya mencecah 444 kilogram.
Mason, 50, tidak berhenti makan 24 jam sehari semata-mata untuk memulihkan hatinya yang terluka. Menjelang 2009 keadaan tubuhnya menjadi terlalu gemuk sehinggakan dia tidak dapat berjalan.
Akhbar ketika itu mendedahkan bagaimana dia memerlukan pembedahan bagi mengurangkan makanan yang diambil jika dia mahu terus hidup.

Sejak itu Mason yang berasal dari Ipswich sudah mengurangkan lebih 190 kilogram dan melepaskan gelaran Lelaki Paling Gemuk di Dunia dipegangnya. Dia juga berharap akan menemui cinta baru.
Mason mendedahkan dia menghadiri makan malam dengan seorang wanita istimewa pada Hari Tinju.
Namun, dia mengakui: “Makanan adalah dadah saya. Ia memerlukan usaha untuk memperoleh saiz sekarang ini. Saya tidak pernah makan begini ketika muda. Saya kurus dan aktif ketika itu.”

“Amalan makan tanpa henti 24 jam sehari disebabkan oleh sesuatu perkara yang berlaku ketika saya berusia 20-an. Anda boleh kata yang saya makan untuk menyembuhkan hati saya yang terluka.
“Saya bertemu seorang wanita pada usia 21 tahun dan dia membuatkan hidup saya cukup sempurna.

“Dia berbeza dengan wanita lain yang saya temui sebelum itu. Dia berusia 39 tahun dan lebih tua daripada saya. Saya masih berasa sedih untuk menceritakan apa yang berlaku.
“Saya memanggilnya Char. Saya menyukainya dan berfikir akan meneruskan hidup ini bersamanya.

“Dia mempunyai kediaman sendiri dan saya membantunya untuk menghias rumahnya. Kemudian, secara tiba-tiba dia memutuskan hubungan kami.
“Kejadian itu berlaku pada 1986 ketika saya berusia 26 tahun. Dia bertemu dengan lelaki lain dan kemudian terus bertunang.” - 

(sumber:metro 5 jan 2011)
  
Malah ada yang sanggup menyerahkan nyawa demi cinta. Bercakap memang mudah. Namun sekali terperangkap, kita akan melakukan perkara yang tak akan terduga.





3 comments:

~TaNaH TuMpaHnYa DaRahKu~ said...

yup..bercnta biarlh berpada2 kn akak..huhu..dlm brcnta..kecewa dan kgmbraan adlh lumrah..sepatutnye kite mnerima ketentuan tu ngan ati yg terbuka...mesti ade yg lbh baik utk kita di hadapan sane.. :-)

asfz lily said...

=(

Puteri Biru said...

Alolo.. Ciannya..sampai gemuk akibat putus cinta..