Subhanallah Walhamdulillah Walailahaillallah Allahuakbar

The Blog Since-07/12/2010

Daisypath Anniversary tickers

9.12.11

Lelaki Sejati dan Jantan Binatang

Baru je baca belog abang tak angkat yang post entry tajuk Jantan Binatang. Tak shuke tak shuke tak shuke!!! Kenapa dia wat bini dia macam tu. Waaaa...law Muni ade kat tempat tu mesti Muni pengsan sebab tak tahu nak buat ape pakai bedal je dia ni. Tapi siyes Muni cakap Muni seram tengok pompuan kena pukul apatah lagi law badan yang kecik ini merasanya. Tapi abang tak angkat Muni ini harus dipuji kerana bertindak seperti seorang lelaki. Macam Hariz dalam cite ombak rindu laaaa.sebab dia yang nak samakan diri dia cam Hariz. Tu baru abang Muni.

Kamu diberi sesuatu dugaan itu kerana kamu dapat melaluinya.

Allah SWT tahu abang tak angkat Muni ni dapat buat sesuatu sebab tu la dia nampak apa yang terjadi. Boleh Muni tahu lokasi kejadian? Hukhukhuk. Law tanak gitaw xpela bang. Hukhukhuk.

Lelaki Sejati....fuhhh..susah der nak cari pada zaman-zaman ni sepertimana korang nak cari wanita solehah. Untuk mendapat wanita solehah, korang kena jadi lelaki yang soleh. Hrmm. Tu la. Layak ke dapat lelaki sejati law diri tak sehebat Siti Aisyah? Layak ke dapat pompuan solehah jika diri tak setawaduk Rasulullah SWT? Walau sesiapa pun korang inginkan, berdoalah untuk mendapatkan yang bakal membahagiakan kamu sebab korang nak pakai untuk seumur hidup kot, tu pon law korang takde niat nak cerai. Ya, pertemuan dan perpisahan itu di tanganNya namun kita sebagai manusia wajib berusaha, berdoa dan tawakkal. 

Orang cakap hidup ni karma, apa yang kita buat kat orang akan dapat balik kat kita. So berbuat baiklah sesama kita.

Pandai betul Muni cakap ek?OK2....Muni pon tengah giat akan berusaha. Hehehehe...

Ya Allah Ya Tuhanku, jauhkanlah aku daripada bala dan musibah sepanjang hidupku. Jauhkanlah aku daripada ikutan hawa nafsuku supaya aku dapat mencium syurgamu... Amin Ya Rabbal Alamin.

1 comment:

Abg Stalker said...

Abg x angkat muni nk bg jwpn. :D (hariz yg tiru abg!)

adik x angkat,lokasinya di sebuah rmh di kwsn perkampungan terletak dlm daerah melaka tengah. :)ckup x?

sbnrnya abg pun x ske apa yg jadi.abg jd panas hati sehr tu.sbb x smpai hati tgk bdk2 murung,mcm dia memahami. :(